Categoria: Notícies

Com hem de definir els objectius d’un projecte?

Una part fonamental de tot projecte són els objectius. Definir-los i redactar-los correctament ens ajudarà no només a comunicar què volem fer sinó també a mesurar l’èxit del projecte. Aquest recurs pot ser molt útil per aquelles entitats que voleu presentar projectes a les diverses convocatòries de subvencions i teniu dificultats en definir o voleu millorar el vostre projecte.

Què són els objectius?

Els objectius d’un projecte expressen la seva finalitat, els efectes i resultats que s’espera aconseguir. En aquest sentit, haurien d’indicar què pretenem fer, quins canvis volem aconseguir sobre la situació de partida, fins on esperem arribar i en quant de temps ho farem.

A més, cal haver fet prèviament una anàlisi de la situació sobre la qual volem actuar, i sobretot, conèixer els recursos de què disposem. Llegir més

10 eines digitals per organitzar el 2019

Començar l’any amb una bona organització digital és començar l’any amb bon peu. Mitjançant totes aquestes eines podreu organitzar correctament la vostra associació.

El 2019 ja ha començat i segurament heu repetit un mantra que us segueix de fa anys: «ens hem d’organitzar millor». I és que pel correcte funcionament de les associacions, és cabdal que tingueu una bona organització. Que sigueu ordenats i ordenades, vaja! Tenir tota la documentació arxivada, tenir una agenda per anotar les dates claus de les activitats o tenir llibretes per anotar anotacions, idees o pensaments. Llegir més

El Síndic de Greuges de Catalunya serà a Mataró

El proper dimecres 6 de febrer de 2019 l’equip del Síndic de Greuges de Catalunya serà a Mataró per atendre les persones que vulguin fer consultes o presentar queixes contra una actuació de l’Administració pública i també contra les empreses que presten serveis d’interès general (llum, aigua, gas…).

Les visites s’atendran al Centre Cívic Rocafonda, al carrer Poeta Punsola, 47. Prèviament, caldrà concertar l’entrevista trucant al telèfon gratuït 900 124 124 o enviant un correu electrònic a sindic@sindic.cat

Convocatòria de subvencions per a entitats 2019 de la Diputació de Barcelona (Benestar Social; Igualtat i Ciutadania; Respir; Serveis complementaris a la tutela)

Del 14 de gener al 4 de febrer de 2019 (ambdós inclosos) està oberta la convocatòria de subvencions a favor d’entitats sense finalitat de lucre en els àmbits de:
– Benestar Social
– Igualtat i Ciutadania- Respir
– Serveis complementaris a la tutela.
La convocatòria haurà de tramitar-se a través de la seu electrònica de la Diputació de Barcelona (https://seuelectronica.diba.cat/tramits-ciutadania/) mitjançant la complementació del formulari electrònic normalitzat que serà signat electrònicament pel representant legal de l‘entitat, amb el certificat digital personal (IdCat, DNIe, etc.)

Accedeix a tota la informació i model de documents a la web d’Igualtat i Ciutadania

Llegir més

Calendari fiscal: terminis i novetats

El model 347 es torna a presentar al febrer. La pressió de les entitats vinculades al món de la comptabilitat ha anul·lat l’avançament del termini al gener, una decisió que es va anunciar fa un any.

Comença el període de presentació de les declaracions tributàries del quart trimestre i dels resums anuals del 2018. Les entitats obligades a presentar-les podran fer el tràmit al web de l’Agència Tributària Espanyola a partir de l’1 de gener. Llegir més

Aprèn a gestionar les notificacions telemàtiques

Des del 2 d’octubre de 2016 totes les entitats no lucratives estan obligades a relacionar-se de forma telemàtica amb les administracions públiques.

De forma gradual, les administracions públiques han anat implementant els mitjans tecnològics per reduir cada cop més les comunicacions físiques. A hores d’ara, la majoria d’organismes públics, entre ells les agències tributàries catalana i estatal i també la Seguretat Social, ja estan fent les notificacions de forma gairebé exclusiva per via telemàtica. Aquest fet representa un canvi molt important en la forma de funcionar de moltes entitats, que hauran d’estar molt pendents per adaptar-se al nou paradigma. Llegir més

El màrqueting social, clau per a les entitats

En aquest recurs es desmunten alguns dels mites del màrqueting i es posa èmfasi en la importància que ha de tenir aquest en el sí de les entitats i organitzacions sense ànim de lucre.

El concepte ‘màrqueting’ en l’àmbit de les entitats es va definit durant molts anys com a “mercantilista”, “manipulador” i, fins i tot, “creador de necessitats artificials”. Tant és així, que als anys 80 es va fer popular la frase “no som una empresa, per això no utilitzem el màrqueting”. Amb tot, ja l’any 1969, Kotler i Levy en un article recomanaven l’aplicació del màrqueting en tot tipus d’entitats, introduint així el concepte ‘màrqueting social’, l’objectiu del qual era l’acceptació d’idees socials. Llegir més

La campanya ‘Fem voluntariat, fes voluntariat’ posa en valor la tasca de ser voluntari 

A Mataró hi ha més de 700 entitats i centenars de persones que dediquen de manera voluntària el seu temps i la seva energia a millorar la ciutat, tant en l’àmbit social com en el cultural, comunitari, ambiental, esportiu, de cooperació internacional… Per promocionar el voluntariat a la ciutat, arriba un any més la campanya ‘Fem voluntariat, fes voluntariat’, que enguany anirà del 15 de novembre al 18 de desembre.

El Punt del Voluntariat de l’Ajuntament de Mataró, amb la col·laboració del grup de treball d’entitats de voluntariat de la ciutat, ha programat una trentena d’activitats de sensibilització vers la tasca de ser voluntari al voltant del 5 de desembre que és el Dia Internacional del Voluntariat. Llegir més