L’Ajuntament agraeix la tasca que han fet les persones voluntàries durant la crisi del coronavirus

Des de l’inici de la crisi generada pel coronavirus, el Punt del Voluntariat de l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats es va posar en contacte amb les entitats de la ciutat per tal de col·laborar i poder cobrir les necessitats generades durant l’Estat d’Alarma. Durant aquests tres mesos s’ha donat suport als diversos programes, derivant a les entitats col·laboradores voluntaris i voluntàries de perfils molt diversos, amb una participació de més de 300 persones provinents de tota la ciutat. Voluntaris i voluntàries amb moltes ganes de col·laborar en tot tipus de tasques i en horaris que han cobert les 24 hores del dia. En reconeixement a totes aquestes persones que s’han bolcat per ajudar a la ciutadania, s’ha elaborat un vídeo, que deixa testimoniatge d’aquest voluntariat històric i posa en valor la seva tasca.

El Centre de Suport Alimentari l’Entorn, gestionat per Càritas, Creu Roja i l’Ajuntament de Mataró, ha estat un dels equipaments que ha rebut una gran demanda i ha hagut d’augmentar el seu rendiment. Per fer-ho, ha sigut necessària la col·laboració de més persones voluntàries durant aquest confinament. El Centre d’Acollida Municipal Gatassa, que es va crear en 15 dies de forma provisional per fer front a les persones sense sostre de la ciutat, també ha necessitat persones voluntàries que donessin suport a Creu Roja, entitat gestora de l’equipament.

El programa Soledat Covid-19, cogestionat amb la Fundació Hospital, va ser creat amb l’objectiu de fer seguiment i/o donar suport a aquelles persones grans que viuen soles o a aquelles persones que, per la seva situació, poden ser més vulnerables a la situació de confinament pel Covid-19. En aquest cas, les persones voluntàries han realitzat trucades de seguiment i suport, així com setmanalment han fet compres d’aliments, productes bàsics i productes farmacèutics.

Els programes de voluntariat gestionats per entitats han estat diversos, Creu Roja ha distribuït àpats a domicili entre les persones que precisaven el menjar ja cuinat per diferents circumstàncies personals. El suport i seguiment telefònic, realitzat, tant per Creu Roja com per la Fundació Hospital, ha estat molt important per a persones que viuen soles i que l’única manera d’estar en contacte amb algú i tenir companyia és a través de l’escolta telefònica. També hi ha hagut altres tasques de caire més domèstic, com per exemple, anar a tirar la brossa de persones que no podien fer-ho elles mateixes. En col·laboració amb l’Hospital de Mataró i Creu Roja, persones voluntàries han anat a buscar els medicaments per a les persones que els necessitaven i que no es podien desplaçar al centre hospitalari, per després portar-los al seu domicili. I també, en l’àmbit educatiu, s’ha fet repartiment de material escolar i dispositius electrònics als alumnes que no en tenien.

Des del Punt del Voluntariat i l’Agència de Suport i Serveis a les Entitats de l’Ajuntament de Mataró s’ha volgut fer, amb aquest vídeo, un agraïment a aquests ciutadans que dediquen part del seu temps als altres.